Cat / Esp / Eng
Esteu aquí: Inici Magazine Entrevista amb Daniel Chong, creador de We Bare Bears

Entrevista amb Daniel Chong, creador de We Bare Bears

Hem tingut la oportunitat d'entrevistar al creador de la nova sèrie de Cartoon Network, un veterà del departament d'història de Disney i Pixar que s'ha inspirat en el seu propi còmic per a elaborar un relat de óssos que només volen encaixar a la societat. Seguiu llegint!

Daniel Chong és un artista californià que ha treballat per Walt Disney Animation Studios, Blue Sky, Illumination Entertainment, Nickelodeon, i més recentment, com a veterà del departament d'història a Pixar (on, junt amb molts altres projectes, va treballar en la futura estrena aclamada per la crítica, "Inside Out"). Al 2010, mentre tot això tenia lloc, va començar un webcòmic a internet protagonitzat per tres óssos (Grizzly Bear, Panda Bear i Ice Bear). El mes que ve, la sèrie de Cartoon Network basada en el seu còmic original s'estrena finalment, amb ell com a creador i showrunner. Després de gaudir del pilot original de 7 minuts de la sèrie al Festival Internacional de Cinema d'Animació d'Annecy, vam seure amb en Daniel per a parlar una mica sobre el que la seva interessantíssima nova sèrie té per davant.

danielchong2.jpg

Animac Magazine: Encantats de conèixer-te! Abans de res, hem pensat que començaríem amb la mateixa pregunta per vosaltres tres. Creiem que pot ser interessant, però és una mica típica, així que tingues-ho en compte ("bear with me"). Acudit no intencionat.

Daniel Chong:
[riu] Cap problema.

Animac Magazine:
Només volíem saber una mica respecte a què et va portar originalment a estimar l'animació i a dedicar-t'hi.

Daniel Chong: Doncs realment no... Vull dir, sempre m'han agradat les pel·lícules d'animació i tal, però mai ho vaig considerar com a treball fins que vaig començar... És a dir, no me'n vaig adonar fins que vaig acabar la universitat de que l'animació era el que realment volia fer. Anar a CalArts definitivament em va ajudar, i aconseguir desprès unes pràctiques a Cartoon Network va ajudar moltíssim també, poder veure el procés i el que la gent fa per a guanyar-se la vida i una mica com funciona la feina... Així que sí, probablement això va ser el que va ajudar més.

Animac Magazine: Si no m'equivoco, la teva sèrie va néixer originalment com a webcòmic. Què et porta a voler adaptar-lo al medi de l'animació - primer com a curt, després com a sèrie - i quines lliçons vas aprendre del còmic que després van influir a la sèrie?

Daniel Chong: Estava treballant en un pilot abans d'això - era una idea completament diferent. Però quan aquella idea no va ser contractada, seguia volent presentar algun projecte, i aquesta era la cosa que tenia més propera! Així que em vaig posar a desenvolupar-ho. El procés... sí, definitivament fer el còmic va ajudar molt. Ja saps, els personatges han evolucionat molt i canviar molt, però definitivament ser capaç de començar-ho i de entendre, per exemple, com seria una dinàmica entre aquests tres i com parlarien entre tres veus diferents, molt d'això es notava molt... va ser preparat prèviament als còmics, i vaig poder treure-ho d'allà amb intenció de saltar dins aquest pou. Així que sí, va ser una espècie de mapa molt bo que poder utilitzar.

copy_of_webarebears2.jpg

Animac Magazine: Quins són els teus propòsits amb la primera temporada de We Bare Bears?

Daniel Chong: Molts! És a dir, encara estem intentant descobrir quins tipus d'episodis volem narrar i el que som capaços de fer. Alguns capítols es situen a la cova i poden anar de problemes interns entre germans, però alguns es situaran a la ciutat, i els veurem intentar encaixar amb gent, intentar passar l'estona amb ells i només co-existir. També tenim alguns capítols que ténen lloc quan són petits, i els veureu intentant lluitar i trobar una llar i coses així. Així que hem trobat una àmplia gama de diferents històries que podem explicar, però encara n'estem descobrint de noves mentre anem avançant. Encara és molt aviat.

Animac Magazine: Genial! D'acord, allunyant-nos momentàniament del teu treball a CN - has treballat a molts llocs com a story artist (responsable de storyboard i diàleg), incloent Disney i Pixar. Quines experiències durant aquells anys de la teva vida creus que van donar forma a la resta de la teva carrera, d'haver-n'hi?

Daniel Chong: Sí! Definitivament l'experiència de fer un munt de storyboards ajuda. Però també crec que simplement interactuar amb - vull dir, en un equip de storyboard parles molt amb la gent i presentes moltes idees, així que pots aprendre a interactuar amb la gent, a presentar-li coses, a adonar-te'n de si mostren interès per alguna cosa... I també aprens a prendre't molt bé les crítiques, i t'insensibilitzes, cosa que has de fer per a convertir-te en story artist. Has d'aprendre a tolerar les crítiques, ser rebutjat, intentar-ho de nou i seguir treballant-hi. Això és definitivament una cosa que treballar en pel·lícules - o a qualsevol estudi d'animació - t'ensenyarà com a artista de storyboard.

WeBareBears_Bearstack.jpg


Animac Magazine: Ens ha agradat molt l'aspecte visual de la teva sèrie, i has mencionat que va canviar una mica del pilot a la sèrie final. Volíem saber les influències que poses al teu treball en general que van acabar - o potser no! - a la sèrie i si qualsevol d'aquestes va desencadenar el canvi posterior a la sèrie.

Daniel Chong: Bé, per al pilot la majoria de coses es van fer tradicionalment, amb aquarel·les tradicionals... Òbviament va ser alterat digitalment una vegada va passar pel Photoshop, però... simplement sempre havia volgut que semblés natural. No volia res amb línies angulars, no volia res fred o pla, volia textura. I així, quan vam passar a fer la sèrie... treballar tradicionalment ja no és possible, perquè els horaris i la velocitat amb la que has de treballar - simplement no és factible. Així que el director d'art i jo havíem de trobar una forma de fer-ho, i ell va trobar una forma genial de fer-ho, treballant digitalment però a la vegada conservant-hi aquest estil "pintat". I vam referenciar un munt de coses, com "Peanuts" (Charlie Brown i Snoopy), un munt de llibres infantils com els de Tomi Ungerer, vam mirar un munt de E.H. Shepard, que va fer Winnie the Pooh... ens vam mirar un munt de coses que tenien aquest estil de conte, una mica més càlid, una mica més natural.

Animac Magazine: Última pregunta! Digues ràpidament als nostres lectors per què haurien de veure la teva sèrie si han gaudit d'aquesta entrevista.

Daniel Chong: És clar! Vull dir, simplement espero que veure la sèrie sigui una experiència interessant per a ells. La nostra intenció sempre és ser una mica ambiciosos respecte a fer una sèrie que resulti àmpliament atractiva, que també sembli relevant - ja saps, ells tenen mòbils i tal, diguem que reflexen una mica les nostres pròpies vides... I és una història sobre gent simplement intentant encaixar i crec que és una cosa amb la que tots ens podem identificar, simplement trobar un lloc al món - i els óssos òbviament cridaràn molt l'atenció en aquest món, però són molt sincers i només volen trobar el seu lloc. I crec que molta gent s'identificarà amb ells i entendrà què pretenen.

Animac Magazine: Això espero.

Daniel Chong: Jo també!

 

Entrevista realitzada per Adrià Carande

Fotografies per Carolina López


Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Vimeo
La Paeria - Ajuntament de Lleida

Subscriu-te a la NEWSLETTER ANIMAC!

Contacta

animac@animac.cat
Tel/Fax: +34 973 700 325